Dlaczego AMP na urządzenia mobilne jest ważne dla reklam?

/, Google/Dlaczego AMP na urządzenia mobilne jest ważne dla reklam?

Jak internauci korzystają z internetu? Szybko! To znaczy, że chcą mieć wszystko natychmiast. Nie chcą czekać, dlatego prędkość stron w każdym przypadku jest priorytetem.

Bez względu na to czy przeglądają internet za pomocą komputera stacjonarnego czy urządzeń mobilnych – liczy się czas ładowania strony. Jeśli jest zbyt długi, automatycznie prowadzi do zamknięcia strony przez użytkownika. I nikt nawet nie zobaczy jak fantastyczna, ciekawa i nowoczesna jest strona internetowa lub sklep internetowy. Stać Cię na taką banalną utratę potencjalnego klienta? Jak sprawdzić czas wczytywania strony? Pisaliśmy o tym we wcześniejszym artykule Czas wczytywania strony – narzędzie Web Page Test. Możesz tez porównać kilka stron jednocześnie Narzędzia dla stron internetowych – zobacz film wczytywania strony internetowej.

W artykule Nadaj prędkość AMP w sieci wyszukiwania i reklamowej można przeczytać o projekcie open source o nazwie Accelerated Mobile Pages w skrócie AMP. W artykule zamieszczono również dane o tym jaki wpływ na użytkowników ma długość wczytywania strony internetowej.

Co to jest Projekt AMP ?

Projekt AMP narodził się pod koniec 2015 roku. Powstał z myślą o szybkim ładowaniu się stron na urządzeniach mobilnych, smartfonach i tabletach. Przyspieszone strony mobilne w technologii AMP są ogólnodostępne i działają niezależnie od szybkości sieci.

3 podstawowe składniki Accelerated Mobile Pages:

  1. AMP HTML – kod html, który zapewnia doskonale działanie oraz dodatki, dzięki którym można tworzyć treści wykraczające poza podstawowy kod HTML
  2. AMP JS – lepsza prędkość ładowania witryny, dzięki bibliotece JavaScript
  3. AMP Cache – dodatek, który dostarcza strony oparte na kodzie HTML w technologii AMP

 

Technologia AMP w reklamach

Nowością jest, to że Accelerated Mobile Pages wkracza w świat reklamy. AMP wykorzystywane w reklamach AdWords może pozwolić na poprawę efektywności reklam i większe zaangażowanie klientów. Nowa wersja AdWords beta pozwala na ustawienie strony docelowej  w technologii AMP. W związku z wprowadzanymi zmianami można również liczyć na przyśpieszone wyświetlanie się reklam graficznych zgodnie z technologią AMP.

Dlaczego AMP jest takie ważne?

Odpowiedź jest prosta: przyspieszenie pojawienia się reklamy zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci zobaczą ją szybciej. Więcej internautów zobaczy reklamę, a tym samym więcej na nią zareaguje.

Dlaczego AMP na urządzenia mobilne jest ważne dla reklam?
5 (100%) Wszystkich głosów 2
2017-06-02T12:35:24+00:00

Zostaw komentarz