Ile kosztuje Pozycjonowanie? Cennik Pozycjonowania

/, pozycjonowanie/Ile kosztuje Pozycjonowanie? Cennik Pozycjonowania

Pozycjonowanie jest świadomym i zaplanowanym działaniem, które ma w efekcie wyprzedzać konkurencję. Definiować działalność firmy, doprecyzowywać jej odbiorców i spełniać główne założenia firmy. Można powiedzieć, że pozycjonowanie jest nieinwazyjną formą skutecznej reklamy. Jej celem jest dotarcie do potencjalnych odbiorców i klientów, ale omijając nachalność jaką przedstawiają roznoszone i powszechnie wpychane ludziom ulotki.

To internauci decydują o wyszukaniu produktu, usługi czy interesujących ich zagadnień. To oni wyciągają rękę w kierunku firm i ich działalności. Pozycjonowanie jest tym czymś co ma im ułatwić dotarcie do tej lub innej strony. Rolą pozycjonera jest to, aby trafili na tą stronę, którą on chce.

help

Konkurencja jest duża w każdej branży i największe szanse ma ten, który przebije się wyżej. Najlepiej jest być firmą mieszcząca się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania.

I tak na potrzeby firm i internautów powstały usługi gwarantujące odnalezienie tego czego się szuka w cyberprzestrzeni z korzyścią dla firm. Wachlarz usług wspierający firmy w internecie jest szeroki, sposobów jest wiele, jak różna jest ich efektywność. A efektywność i skuteczność jest priorytetem, nie liczy się ilość metod, ale ich najwyższa jakość, prowadząca do wybicia się pośród licznej konkurencji.

Zatem przyjrzyjmy się tej szerokiej ofercie usługowej w zakresie pozycjonowania.

Pozycjonowanie
W zakres usługi między innymi może wchodzić:

  • wybór trafnych słów kluczowych i zaplanowanie strategii
  • pozycjonowanie fraz
  • sprawdzenie poprawności zawartości strony
  • budowanie sieci linków
  • katalogowanie stron
  • tworzenie zaplecza tematycznego
  • marketing szeptany
  • monitoring i analiza działań konkurencji
  • dodawanie linków
  • optymalizacja strony

Działania w zakresie pozycjonowania muszą być ciągłe, nigdy nie będzie to jednorazowa czynność jeśli chce się utrzymywać dobrą pozycję, a wręcz ją ulepszać. Za dobrą usługę jednak trzeba właściwie zapłacić, szczególnie jeśli główny cel został osiągnięty. Pozycjonowanie jest zawsze wspomagane dodatkowymi czynnościami, które wspierają efektywność. Niżej przedstawiamy poglądowy cennik usług, który może się różnić w zależności od wielu czynników, o których wspomnimy w dalszej części artykułu.

 

Cennik :

Cennik pokazujący uśrednione kwoty:

(Dane pochodzące z ankiety przeprowadzonej przez SeoStation.pl)

Pozycjonowanie szerokie sklepu internetowego 953,51 zł

Pozycjonowanie wizytówki firmowej 305,88 zł

Budowa 1 strony zapleczowej 151,81 zł

SEO copywriting (1000 znaków ze spacjami) 18,66 zł

Audyt SEO sklepu internetowego 975,96 zł

(źródło: http://www.seostation.pl/wiedza/aktualnosci/wyniki-ankiety-praca-pozycjonera.html )

 

Średnie, poglądowe ceny:

  1. Prowadzenie kont społecznościowych ( np. Facebook, Twitter, Google +, Pinterest, Instagram). Obecnie istnieje bardzo duże rozgraniczenie cenowe. Wynika to z różnej jakości świadczonych usług. Ceny wahają się od 200 zł nawet do 3- 4 tysięcy i więcej. Jeśli stawiamy na jakość usługi i profesjonalizm należy liczyć się z kwotą minimum 2tys.
  2. Stworzenie wizytówki firmowej, kilka podstron z informacjami o firmie, ofercie i danych teleadresowych od 500-1500zł
  3. Aktualizacje stron od 200zł
  4. Stworzenie strony firmowej z możliwością samodzielnej edycji od 1000-2500zł
  5. Stworzenie (podstawowego) sklepu internetowego  minimum 2000zł, sklep o unikatowym wyglądzie i z dodatkowymi modułami średnio od 8000zł

 

Pozycjonowanie fraz

Koszt pozycjonowania frazy to kolejna z niejednoznaczych kwot. Tutaj pojawia się zależność od konkurencyjności i popularności frazy w Googlach. Właśnie to określa czas i nakład pracy oraz koszty z nią związane.

Przykładowo:

  • pozycjonowanie frazy o małej konkurencyjności, regionalne od 25-30 zł
  • pozycjonowanie frazy o średniej konkurencyjności od 60 zł
  • pozycjonowanie frazy o wysokiej konkurencyjności od 400 zł

Ceny będą wzrastały wraz ze wzrostem zajmowanej pozycji w wyszukiwarce.

Umowy podpisywane są zazwyczaj na okres minimum 12 miesięcy, ponieważ tylko wtedy jest to opłacalne, jednak zazwyczaj rozliczane dopiero po osiągnięciu progu od 10 miejsca na liście wyszukiwania. Powyższe usługi często charakteryzuje brak wstępnych opłat. Stosowane są często abonamentowe modele rozliczeń lub płatność za konkretne efekty.

 e-mail-63769_640

Zależności wpływające na zróżnicowanie cenowe

Firma oferująca usługi pozycjonowania, to istotny czynnik cenowy w wielu branżach. Należy pamiętać, że ceny uzależnione są od miasta, w którym dana firma świadczy usługi, od konkurencji jaką posiada oraz kosztów jakie ponosi za prowadzenie usług pozycjonowania. W mniejszych miastach będą to dużo niższe kwoty niż przykładowo w stolicy.

 Klient poszukujący usług pozycjonowania, nigdy nie jest taki sam i zawsze wymaga indywidualnego podejścia ze względu na rejon działania, branże czy wielkość firmy. Jego pozycja jest tu kluczowa. Trzeba odnieść się do miasta w jakim działa, ilości konkurencji w obszarze jego działania oraz efektach jakie należy osiągnąć. W mniejszym mieście może okazać się, że zakładane cele osiągnie się dużo szybciej i mniejszymi nakładami czasu i pracy niż w mieście dużym. I dopiero po takiej analizie sytuacji klienta można dokładniej wspomnieć o cenniku usług.

 Portale społecznościowe są wszechobecne, a podstawą wydaje się, by każda firma miała swój profil, chociaż na Facebooku. Jednak to jeden z tych obszarów działania gdzie zróżnicowanie cenowe jest bardzo duże. Wynika to z dostępności tego narzędzia. Są osoby, które oferują usługi prowadzenia profilu tylko dlatego, że same z niego korzystają bez żadnych kompetencji. Dlatego zwracając uwagę na ceny usług należy sprawdzić jakość wykonawcy. Usługi oferowane są przez osoby bez kwalifikacji i doświadczenia oraz profesjonalistów z doświadczeniem. Ci drudzy zapewnia firmie pełna strategie i przemyślane działania, jednak za wyższe kwoty wynagrodzenia.

Analiza strony internetowej należy do podstawowych i pierwszych działań pozycjonowania. To między innymi w oparciu o jej wynik zostanie uzyskany cennik wykonania usługi.Ważny jest tu wiek i historia domeny. Zdecydowanie łatwiej pracuje się na starszych niż tych najnowszych, ponieważ algorytmy maja do nich większe zaufanie. Kolejne istotne parametry to technologia wykonania, prędkość ładowania. Dodatkowo w grę wchodzi ilość linków prowadzona do strony oraz wartość treści na niej zamieszczonej. Właściwa optymalizacja strony będzie fundamentem dalszego działania w drodze o wysoką pozycję.

Sprawdź Cennik MarketSmart oraz dostępne pakiety Usług.

Pozycjonowanie jest wyścigiem o najlepszą miejsce pośród konkurencji. Zawsze należy o tym pamiętać, a wyborze usług nie kieruj się cennikiem, a kwalifikacjami i kompetencjami.

 A jakie są wasze doświadczenia w korzystaniu usług pozycjonowania? Czy zawsze dostaliście to czego oczekiwaliście i czy cena była adekwatna do rezultatów?

 

Ile kosztuje Pozycjonowanie? Cennik Pozycjonowania
4.3 (85%) Wszystkich głosów 12
2017-05-25T15:22:53+00:00

3 komentarze

  1. Seweryn 24/07/2015 at 00:48 - Odpowiedz

    Z mojego doświadczenia wynika, że Klienci często potrzebują wyników „na teraz”. Wówczas Adwords jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ zleceniodawca z reguły robi się niecierpliwy po 1-2 miesiącach od rozpoczęcia współpracy przy tradycyjnym pozycjonowaniu. Mając wyniki na już, można długofalowo działać na linkami oraz np. content marketingiem 🙂

    • Wiktor Idzikowski 25/07/2015 at 12:43 - Odpowiedz

      Zgadza się. Warto obok pozycjonowania rozważyć Adwords. W większości wypadków doradzamy klientom reklamowanie się w wyszukiwarce Google.

      Ale są też przypadki, kiedy Adwords nie ma zupełnie sensu. Na przykład gdy ktoś nie oferuje usług/produktów lokalnie, a pozycjonowane frazy nie mają dużej konkurencji. Nie może też być dużo reklam Adwords konkurencji nad wynikami organicznymi.

      W innych sytuacjach Adwords dobrze się sprawdza i może być co najmniej opłacalnym uzupełnieniem pozycjonowania.

  2. bhinc 24/04/2016 at 16:17 - Odpowiedz

    Generalnie to fakt, że ad words jest fajnym rozwiązaniem. Co do kosztów pozycjonowania. Hmmm to temat rzeka. Podobnie jak rozmowy na temat najlepszej metody pozycjonowania. Gdy chcemy pozycjonować coś w agencji, to trzeba być przygotowanym na lekkie wydatki ;p Na rynku jest mnóstwo agencji, które się tym zajmują, ale prawdziwą sztuką jest wybranie tych dobrych, które nie skasują nas jak za zboże. Tutaj jest fajny artykuł, który pokazuje za co tak naprawdę płacimy

    funkymedia.pl/pozycjonowanie-na-wage-zlota.html

Zostaw komentarz