Remarketing jest subtelnym “przypominaczem” dla klientów. Formą docierania do tych, którzy już znają firmę, jednak z różnych powodów nie wykonali pożądanej akcji. Za pomocą remarketingu klient przypomina sobie, np. o niedoszłych zakupach i w szybki sposób może z powrotem do nich wrócić.

[/fusion_builder_column]

Co należy uwzględnić w remarketingu?

  1. Precyzyjne odpowiedzi na pytania “po co” i “dla kogo” mają powstać reklamy.
  2. Podział odbiorców względem zachowań, zainteresowań i okoliczności porzucenia strony.
  3. Treści przekazywanych informacji zgodnie z wcześniejszymi akcjami przez nich wykonywanymi na stronie.
  4. Dostosowanie reklam do sklasyfikowanych odbiorców, by trafnie odnieść się do ich początkowych zachowań i zainteresowań.
  5. Kilka różnych reklam dostosowanych do strategii działania.

Jak długo wyświetlać reklamy ?

Czas wyświetlania reklam powinien odpowiadać specyfice branży. Inaczej będzie w przypadku produktów, usług, których poszukuje się raz w roku, inaczej w przypadku sezonowości względem pór roku, a jeszcze inaczej w przypadku firm oferujących produkty codziennego użytku. Wprzypadku zakupów z okazji Walentynek, remarketing, powinien być dostosowany do możliwości wysyłkowych, tak aby prezent dotarł na czas.

Gdzie remarketing się najlepiej sprawdzi, a gdzie nie?

Remarketing jest idealny dla sklepów internetowych i firm z branży e-commerce. Pomaga promować markę i pozwala na dokończenie wcześniej rozpoczętych zakupów online. Przypomina o ofercie sklepu lub pokazuje asortyment, który odnosi się do wcześniejszych zakupów, a tym samym może być równie przydatny. Remarketing buduje pozytywny obraz marki i utrwala skojarzenia względem branży, loga i nazwy.

W zasadzie remarketing sprawdzi się w większości branż. Wyjątkiem mogą być firmy, które powinny dbać o prywatność i anonimowość swoich klientów. Na przykład firmy z branży ertotycznej, detektywistycznej lub inne oferujące produkty, których użytkownicy nie chcieliby się chwalić lub być z nimi kojarzonymi.

Czy poza siecią Google można korzystać z remarketingu?

Z remarketingu można korzystać również za pośrednictwem Facebooka.

Daje to możliwość dotarcia do odbiorców za pomocą portalu społecznościowego, co jest równie skuteczne. Do ustawienia remarketingu wymagane są odpowiednie instalacje, snippet kodu, piksela Facebooka. Niestandardową grupę odbiorców tworzą osoby zainteresowane Twoją stroną internetową, czyli Ci którzy już na niej byli i ją znają. W ustawieniach można określić do kogo reklamy mają być skierowane, wybrać grupę lub zwiększyć jej zasięg. Grupę odbiorców można zwiększyć na podstawie podobnych zainteresowań i cech. A to bardzo istotne, bo remarketing polega na tym, aby trafiać do najbardziej zainteresowanych użytkowników internetu.