Jak znaleźć pracownika przez internet?

Strona główna/Porady/biznes/Jak znaleźć pracownika przez internet?

Potrzebujesz pracownika, a może szukasz specjalisty z pasją? Gdy pojawia się problem z pozyskaniem pracownika z najbliższego otoczenia, warto skorzystać z możliwości internetu. Internet to doskonałe źródło, wystarczy umiejętnie z niego korzystać. W artykule podpowiemy jak  znaleźć pracownika przez internet.

 

Bezrobotni narzekają, że nie ma pracy, a pracodawcy, że ciężko znaleźć pracownika. A czy rzeczywiście tak jest? Może to tylko kwestia zaangażowania obu stron? Tak samo jak szukający pracy powinni dołożyć wszelkich starań, tak samo pracodawcy powinni zadbać o jak najlepsze przedstawienie oferty pracy oraz firmy. Poniżej lista, której warto przestrzegać, aby zyskać jak najlepszego pracownika przez internet, niezależnie od stanowiska.

 

Zdefiniowanie stanowiska

W początkowym etapie należy stworzyć opis stanowiska oraz określić cele jakie chce się osiągnąć zatrudniając nową osobę. Następnie wybrać cechy, którymi będzie charakteryzował się najlepszy kandydat, jego kompetencje i kwalifikacje. Ustalić co jest priorytetem i jakie umiejętności lub wiedza jest niezbędna, a co można delikatnie odpuścić w obliczu tzw. idealnych kompetencji miękkich. Warto poświęcić temu chwilę czasu, pomoże to nam samym ustalić pewne ramy wokół, których można balansować w poszukiwaniu najodpowiedniejszej osoby na stanowisko.

 

Treść ogłoszenia

Sformułowanie ogłoszenia świadczy o firmie, dlatego warto zadbać o jego treść i układ graficzny. Niech będzie konkretne, ale nie za krótkie. Warto napisać kilka słów o profilu firmy i podać dokładne, pełne dane kontaktowe. Wskazać stanowisko pracy, określić wykształcenie, wymagane umiejętności, dodatkowe atuty, pozostawiając jednak pewną dozę elastyczności, aby zbytnio nie odstraszyć chętnych, których atutem może być, np. doświadczenie, ale niekoniecznie wykształcenie. Elastyczność może przydać się również wówczas, gdy zależy nam na czasie. – Wyjątkiem jest tu sytuacja, kiedy umieszczamy informację na własnej stronie internetowej o rekrutacji ciągłej. Wówczas można twardo określić wymagania i oczekiwać na “perełki” w branży.

 

Ogłoszenie na własnej stronie internetowej

Posiadanie strony internetowej firmy  to znak obecnych czasów. Warto zamieścić na firmowej stronie zakładkę “praca” lub “kariera” i tam w pierwszej kolejności dodawać oferty pracy. Precyzyjnie definiować wymagania, tak by zainteresowane osoby mogły powiększać swoje kwalifikacje i kompetencje zgodnie z naszymi wymogami, zwiększając tym samym szanse na zatrudnienie, a nam możliwość zatrudnienia idealnego kandydata. Dodatkową zaletą tego sposobu jest to, że w pierwszej kolejności mają szansę zgłosić się do nas te osoby, które faktycznie interesują się firmą, na bieżąco śledzą jej postępy, a nie przypadkowo rozsyłają cv.

 

Ogólnodostępne portale ogłoszeniowe

Kolejne działanie w poszukiwaniu pracowników przez internet to dodanie ogłoszeń na portalach. Najpopularniejsze są te ogólnopolskie, jednak równie dobrze można zamieścić ofertę pracy na portalach regionalnych, które często są bezpłatne.

Lista portali:

InfoPraca dla pracodawców

  • infoPraca

http://www.infopraca.pl/

– bezpłatnie z opcja automatycznego odświeżania, bezpłatne powiadomienia mailowe dla kandydatów
– 5 bezpłatnych ofert pracy dla małych firm(do 49 zatrudnionych pracowników), do wykorzystania przez 30 dni od dnia aktywacji konta
– 1 bezpłatna oferta pracy dla średnich, dużych firm i agencji HR (okres testowy)

Gumtree dodaj ogłoszenie

  • Gumtree

http://www.gumtree.pl/

– bezpłatnie, warunkiem jest zamieszczenie ogłoszenia z firmowego adresu mailowego

gowork oferty pracy

  • GoWork

http://www.gowork.pl/

– bezpłatne ogłoszenia Standard
– ogłoszenia Premium, wzbogacone o dodatkowe opcje 199zł
– Złoty Profil, kompleksowe usługi wizerunkowe dla firmy, cena indywidualna

olx dodaj ogłoszenie

  • OLX

http://olx.pl/

– bezpłatnie, tylko ogłoszenia z terenu Polski
– zabronione umieszczanie ofert pracy z wyłącznie wynagrodzeniem prowizyjnym, opartych na sprzedaży katalogowej oraz ofert pracy będących systemem partnerskim

 

Płatne:
(ceny netto)

  • MonsterPolska

http://www.monsterpolska.pl/

– Monster JEDEN + , 1 oferta pracy 145zł
– Monster DWA +, 2 oferty pracy 224zł
– Monster TRZY +, 3 oferty pracy 297zł

  • Pracuj

http://www.pracuj.pl/

– ogłoszenie Standard, 399zł
– ogłoszenie Biznes, 499zł
– ogłoszenie Biznes Plus, 799zł

  • GazetaPraca

http://gazetapraca.pl/0,0.html

– ogłoszenie w internecie, 370zł
– ogłoszenie w internecie z wyróżnieniem, 590zł
– ogłoszenie w internecie i Gazecie Wyborczej, cena zależna od miasta

  • Jobs

http://www.jobs.pl/

– pojedyncze ogłoszenie od 320zł
– abonamenty, nielimitowana ilość ogłoszeń od 600zł
– pakiety ogłoszeń od 1300zł
– abonament testowy dla nowego klienta od 500zł

  • Praca.Gratka

http://praca.gratka.pl/

– oferta Drobna, 29,99
– oferta Premium, 100zł
– oferta Super Premium, 300zł

  • Szybko Praca

http://www.szybkopraca.pl/

– 1 ogłoszenie, 6 dni emisji, 19zł
– 1 ogłoszenia, 30 dni emisji, 59,90zł
– 4 ogłoszenia, 219zł
– 20 ogłoszeń, 799zł
– 70 ogłoszeń, 1999zł

 

Rozpowszechnianie ogłoszeń

Ogłoszenia warto udostępniać każdą możliwą drogą elektroniczną. Mimo tego, że oferty pracy cieszą się dużym zainteresowaniem na portalach ogłoszeniowych, to jednak należy pamiętać, że życie toczy się na portalach społecznościowych. Chociażby Facebook, Twitter czy Google+, to doskonałe nośniki informacji. Wyposażone w zdefiniowane grupy zainteresowań, które dodatkowo ułatwiają skierowanie informacji do konkretnej grupy docelowej.

 

Specjalistyczne stanowiska pracy

W przypadku, gdy poszukujemy osób o konkretnej specjalizacji i wysokich kwalifikacjach, najlepiej umieścić ogłoszeń w ściśle tematycznych portalach, np. https://hrmedica.pl/ w przypadku poszukiwań kadry medycznej. W tym wypadku również dobrze jest odszukać na Facebooku grupę o interesującym nas profilu i tam zamieścić ogłoszenie. Bardzo często powstają społeczności o tym samym profilu zawodowym, które oferują usługi, poszukują pracy i jednoczą się.

 

Poszukiwania w najbliższym otoczeniu

Informację o poszukiwanym pracowniku można zamieścić na własnym profilu, tak aby znajomi, rodzina mogli polecić sprawdzoną osobę lub udostępnić innym posta. Dodatkowo można oferty pracy rozesłać drogą mailową lub odwołać się do wcześniej otrzymanych aplikacji. Poszukiwanie pracowników wydaje się najprostszą formą szukania pracowników, jednak może się to nie sprawdzić w przypadku poszukiwania osoby o konkretnych kwalifikacjach i kompetencjach oraz specjalistycznych umiejętnościach.

 

Błędy

Zawsze należy pamiętać, że to nie tylko kandydatów obowiązują zasady w poszukiwaniu pracy. Tak samo jak kandydat powinien dobrze się prezentować tak i firma. Ogłoszenie z ofertą pracy jest również prezentacją firmy i jej reklamą. Ilość pojawiających się ofert ich wygląd i jakość świadczy o stabilności i profesjonalizmie firmy. Źle wygląda pojawiające się co 3 miesiące ogłoszenie o tej samej treści, a jeszcze gorzej plotki, które z czasem wokół niego i firmy narosną. Ogłoszenia jednozdaniowe, bez dokładnych danych teleadresowych wyglądają niedbale i amatorsko, a co gorsze żaden kandydat o wysokich kwalifikacjach na nie nie odpowie. Ogłoszenia z hasłami typu : atrakcyjne wynagrodzenie, elastyczny czas pracy, praca w młodym zespole, praca pełna wyzwań brzmią dobrze, jednak są do znudzenia powtarzane w wielu ofertach. Jeśli chcemy umieścić, którąś z tych informacji zróbmy to w sposób wyjątkowy lub doprecyzujmy co kryje się za tym sformułowaniem.

 

Selekcja dokumentów aplikacyjnych

Ogólnodostępny internet sprowadza często na pracodawców niezliczone ilości aplikacji. Szukający pracy wysyłają cv, nawet jeśli nie spełniają minimalnych wymagań. Rodzi to spory problem. Jak zawęzić wówczas ilość kandydatów? Dowcip, który z pewnością był stosowany w niejednej firmie opowiada o tym, aby dokumenty wyrzucić w powietrze i przeczytać tylko te, które spadną na biurko…

 

Jedno ogłoszenie – kilkaset cv – warto?

Szukanie ogłoszeń w internecie stało się normą, normą jest również automatyczne odpowiadanie kandydatów na niemal każdą ofertę pracy. W efekcie otrzymujemy zapchaną, przepełnioną skrzynkę mailową, a ilość dokumentów aplikacyjnych nie pozwala na zapoznanie się nawet z połową. Zatem, kiedy nie warto dodawać ogłoszeń w internecie? Kiedy treść ogłoszenia jest zbyt ogólna i a profil kandydata pasuje do zbyt dużej liczy osób.

Podsumowując jasna i konkretna oferta pracy da większą szanse na znalezienie najbardziej zainteresowanej i odpowiedniej osoby na dane stanowisko. Wyraźnie zaznaczone wymagania i oferowane warunki pracy zapewnią automatyczną selekcję potencjalnych kandydatów już na poziomie zapoznania się z ogłoszeniem.

Szukaliście już pracowników przez internet? Z jakim skutkiem? Jaka była ilość przesłanych dokumentów aplikacyjnych?


Oferta MarketSmart

W odpowiedzi na liczne zapytania informujemy, że możemy w Państwa imieniu zamieścić oferty pracy na 5 popularnych portalach ogłoszeniowych, np. praca.gratka.pl, olx.pl, gumtree.pl, gowork.pl.

Cena usługi: 50 zł netto. Zapraszamy tel. 690 494 744,  kontakt@marketsmart.pl

 

Jak znaleźć pracownika przez internet?
4.7 (94.55%) Wszystkich głosów 11
2017-05-15T11:31:27+00:00

Autor/ka wpisu:

Ukończyła studia o specjalności doradztwo personalne i zawodowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z natury indywidualistka. Z wyboru optymistka. Porzucająca schematy i szukającą nowych, własnych dróg.

Zostaw komentarz

Chcesz wiedzieć o nowych wpisach?
Zapisz się na newsletter!
Dziękuje za subskrypcję.
Wkrótce otrzymasz e-mail z
prośbą o potwierdzenie.
Chcesz wiedzieć o nowych wpisach?
Zapisz się na newsletter!