NAP firmowe dane w pozycjonowaniu lokalnym w Google

/, Porady, pozycjonowanie/NAP firmowe dane w pozycjonowaniu lokalnym w Google

Lista serwisów NAP – Lokalizacja firmy na internetowych mapach jest jednym z podstawowych działań, dla nowych firm oraz tych już istniejących. Zobacz gdzie warto zamieścić dane teleadresowe firmy – Aktualizacja wpisu.

Wizytówki NAP, to ważny element obecności firmy na rynku i w internecie. Co więcej dotyczy to każdej firmy, nie tylko tej, która posiada własną stronę internetową.  To istotne działanie również dla firm, które strony internetowej nie posiadają.

Korzystając z wizytówek NAP można umieścić większość firmowych danych i opis działalności, dzięki czemu nawet firma nie posiadająca strony internetowej jest widoczna w sieci. A tym samym jest widoczna dla potencjalnych klientów.

Istotnym elementem jest tu konsekwentne podawanie zawsze takich samych danych teleadresowych. Pisaliśmy o tym już we wcześniejszym artykule Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma

W artykule zwracamy szczególną uwagę, na prawidłowo zamieszczone informacje i ich wpływ na możliwość szybszego odnalezienia oferty w sieci. Warto pamiętać o tym, jak dużo osób korzysta z internetu mobilnego.

Ludzie korzystają z internetu będąc w trasie, poza miejscem zamieszkania, na wakacjach, w delegacji. I to właśnie dzięki wizytówką NAP i informacjom dokładnie umieszczonym na mapie mają szansę zauważyć Twoją firmę. Za sprawą wizytówki NAP można być na wyciągnięcie ręki, wówczas, gdy ktoś najbardziej Cie potrzebuje.

Lokalizacja firmy – ujednolicone dane firm NAP

Dla przypomnienia – jeśli dopiero co założyłeś działalność gospodarczą, ustal i zapisz sobie ujednolicone dane firmy, które niezmiennie będziesz powtarzał. Jest to tzw. NAP Name/Address/Phone – nazwa, adres i numer telefonu kontaktowego. Dobrą praktyką jest powtarzanie danych według zapisu w CEIDG.

Zwróć uwagę na każdy element zapisu, jego formę, skróty etc.. Używaj zawsze tego samego tekstu, stosuj taką samą nazwę firmy i trzymaj się raz ustalonego schematu.

Na przykład: w nazwie ulicy, która składa się z imienia i nazwiska, można zdecydować się na pominięcie imienia, tzn. zamiast “Jana Skrzetuskiego 20”, wystarczy wpisać “Skrzetuskiego 20”. Wynika to z tego, że formularze na portalach najczęściej wymagają podania samego nazwiska.

Posiadając już kompletne dane, pozostaje przystąpić do ich wprowadzenia za pomocą formularza na wybranym portalu.

Wizytówki NAP – Lista 10 serwisów NAP

Poniżej lista portali, z których warto skorzystać. Dlaczego warto skorzystać?

🔹Każdy z nich posiada możliwość bezpłatnego zarejestrowania firmy w sieci.

🔹Dane adresowe automatycznie są automatycznie na mapie.

🔹W przypadku skomplikowanej lokalizacji można ręcznie ustawić siedzibę firmy na mapie.

🔹Firmy posiadające strony internetowe mogą zamieścić link do witryny.

🔹Poza podstawowymi danymi NAP, można podać również adres email, opis firmy, profil działalności, zdjęcia.

Zrób listę miejsc, w których zamieściłeś firmowe dane i systematycznie ją uzupełniaj, tak by nic nie umknęło Twojej uwadze. Ta lista przyda Ci się również w przyszłości.

Bazy firm – lista portali:

 Lista serwisów:
Citation Flow Trust Flow
http://www.zumi.pl/ 53 56
http://www.odi.pl/ 45 47
http://www.targeo.pl/ 50 45
http://msp.money.pl/baza-firm/ 49 38
http://www.bizeo.pl/ 34 32
https://www.cylex.pl/ 39 26
http://www.emiasto.org/ 42 26
http://www.miplo.pl/ 37 19
https://biz.yelp.pl/ 22 17
http://www.poipoint.pl/ 40 10

Aktualizacja danych firmy – o czym pamiętać?

Niejednokrotnie zdarza się, że firmowe dane ulegają zmianie. Dzieje się tak z rożnych powodów:

  • zmiana nazwiska (w przypadku ślubu lub rozwodu)
  • zmiana siedziba firmy
  • zmiana nazwy firmy
  • zmiana numeru telefonu
  • zmiana adresu strony internetowej
  • zmiana profilu działalności firmy
  • rozszerzenie działalności firmy

To jest ten moment, kiedy przyda Ci się sporządzona wcześniej lista stworzonych wizytówek NAP. Bardzo ważne jest, aby uaktualnić wcześniej wprowadzone informacje lub je usunąć. W przeciwnym razie będą wprowadzały w błąd potencjalnych klientów i niekorzystnie wpływały na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że dzięki prawidłowo podanym i zgodnym danym, firma może być wyżej w wynikach na frazy regionalne.

Google Moja firma

W przypadku zmian danych teleadresowych niech priorytetem będą dla Ciebie informacje zawarte w Google Moja Firma.  O firmowej wizytówce w Google pisaliśmy w artykule Pozycjonowanie Lokalne – Google Moja Firma, pod nagłówkiem Wizytówka firmy.

Na co uważać podczas tworzenia wizytówek NAP?

Możesz skorzystać z większej ilości portali, jednak w  takim wypadku zalecamy ostrożność.

☑ Z uwagą czytaj regulamin

☑ Niestety, ale czasami pod przykrywką bezpłatnego wpisu, kryją się niespodziewane opłaty.

☑ Może okazać się, że wpis jest darmowy tylko na początku, przez krótki okres.

☑ Może się zdarzyć, że po okresie bezpłatnym automatyczne przedłużenie go, wiąże się z kosztami.

☑ Istnieje ryzyko, że dane firmy pojawią się nie tylko na wybranej przez nas stronie, ale i na innych niepożądanych stronach internetowych.

Ostrożnie wybieraj portale, bo pułapek może być wiele.

Część z Was z pewnością słyszała już o haczykach na nieuczciwych portalach i niekorzystnych zapisach umowy. Jakie są Wasze doświadczenia? Jakich portali nie polecacie?

NAP firmowe dane w pozycjonowaniu lokalnym w Google
4.5 (89.57%) Wszystkich głosów 23
2017-06-30T16:05:37+00:00

16 komentarzy

  1. Adam 15/04/2016 at 10:10 - Odpowiedz

    Najgorsze są te, które są darmowe a po roku zmieniają regulamin i wysyłają FV do Klientów.

    • Wiktor Idzikowski 15/04/2016 at 12:08 - Odpowiedz

      Niestety, ale nowo dodane firmy w katalogach są atakowane przez różnych oszustów. Podobnie jak nowa firma dostaje faktury za umieszczenie w jakichś bazach podobnych do urzędowych.
      Najlepiej umówić się z klientem, żeby przekazywali wszystkie takie oferty i nieprawidłowe faktury do nas.
      Trzeba też czytać regulaminy i omijać szerokim łukiem katalogi, które są upierdliwe.

  2. Jakub 21/04/2016 at 14:33 - Odpowiedz

    Nie raz można się przejechać na tych katalogach, dlatego dobrze że ostrzegacie.Lecz warto też pamiętać że jak czegoś nie akceptowaliśmy tzn zmian regulaminu to powinni nas usunąć, udało nam się tak parę spraw załatwić 🙂

  3. SEO LTB 27/04/2016 at 10:25 - Odpowiedz

    Ważna jest także aktualizacja wszystkich danych kontaktowych w przypadku zmiany lokalu, lokalizacji biura itp. Google nie lubi gdy w Internecie jest wiele sprzecznych danych.kontaktowych.

  4. Dariusz Jurek 01/05/2016 at 17:03 - Odpowiedz

    Polskie katalogi firmowe w wersji NAP niestety nie działają tak jak byśmy tego chcieli. Ważne jest tez tematyczność i ich autorytet, gdyż to co oferują firmy link buidingowe raczej w 100 % kozackie nie jest

  5. Krzysztof 19/06/2016 at 00:19 - Odpowiedz

    Już od jakiegoś czasu szukałem artykułu na temat danych NAP w polskim internecie. Dzięki śliczne, że poruszyliście ten temat, w pozycjonowaniu lokalnym to zawsze dodatkowy oręż w walce o miejsca.

  6. Brocool Kolportaż 15/07/2016 at 01:21 - Odpowiedz

    Lokalne pozycjonowanie jest świetne. Warto jednak zarejestrować kilka biur w całej Polsce – np: Warszawa, Kraków i Poznań.

  7. Odi 24/07/2016 at 20:58 - Odpowiedz

    Niestety o tyle, o ile osoby dodające wpisy w katalogach firm z reguły bez większych błędów podają adres siedziby i numer telefonu, o tyle nazwę firmy bardzo często wpisują błędnie, podając zamiast niej np. słowa kluczowe, pod które chcieliby, żeby ich firma była odnajdywana. Dobrze, że powstają takie artykuły jak powyższy. Mam nadzieję, że z czasem osoby zainteresowane promocją swojej firmy za pośrednictwem katalogów firm będą bardziej świadomie dodawać wpisy pamiętając o poprawnej nazwie firmy.

  8. Reklamasosnowiec.pl 08/08/2016 at 15:26 - Odpowiedz

    Świetny artykuł dzięki!

  9. Piotr 21/10/2016 at 12:23 - Odpowiedz

    Lokalizator-firm.pl, nie ma podanych cen na stronie, chcą 49zł za wpis. W moim odczuciu nie warto.

  10. Adwave 12/02/2017 at 21:42 - Odpowiedz

    Dzięki za listę! Tego właśnie szukaliśmy 🙂

  11. Netboys 31/03/2017 at 15:02 - Odpowiedz

    Zrobienie takiej aktualnej i własnej listy włączając to analizę regulaminów, aby nie narazić klientów na koszty zajęło nam tydzień pracy.

  12. Łukasz 26/04/2017 at 17:07 - Odpowiedz

    Dziękuję za fajną listę. Na pewno skorzystam bo to zawsze dodatkowa reklama.

  13. Aleksandra 28/05/2017 at 08:45 - Odpowiedz

    Pani Beato, naprawdę wartościowy i pomocny artykuł, niby wszystko jest w necie a jednak,,,

  14. Blog Wizualion 20/06/2017 at 14:47 - Odpowiedz

    Super, że ostrzegacie o tych szemarnych stronach. Trzeba uważnie czytać regulaminy przed dodaniem każdego linku.
    Ogólnie to super wpis, dzięki za listę miejsc.

  15. Krzysztof 13/11/2017 at 19:10 - Odpowiedz

    Niestety już chyba zumi.pl jest płatne. Jakby ktoś miał informacje czy to jedyna opcja będę wdzięczny.

Zostaw komentarz