Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma

/, Narzędzia/Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma

Pozycjonowanie lokalne służy wskazywaniu użytkownikom internetu wyszukiwanych przez nich miejsc zgodnie z ich lokalizacją. Docelowo ma zwiększać szanse na odnalezienie firmy w internecie. Z punktu widzenia klienta jest to ułatwienie w znalezieniu poszukiwanych usług lub towarów. Natomiast dla firmy to zwiększenie liczby klientów i zysku, tym samym możliwość rozwoju. Zobacz jak to zrobić.

Pozycjonowanie lokalne

Konto firmowe na mapach Google to prosta droga potencjalnych klientów do Twojej firmy. Jednak nie ma tu miejsca na przypadek, cały proces musi być dobrze przemyślany, zaplanowany i jednoznaczny. Poniżej przedstawiono kilka elementów, które należy brać pod uwagę planując pozycjonowanie lokalne.

Słowa kluczowe

Przykładowo jesteś fryzjerem świadczącym usługi w Warszawie. W początkowym etapie musisz sprawdzić dostępne dla danej branży słowa kluczowe. Przeanalizuj ilość wyszukiwań i wybierz najlepsze według popularności.

Może to być:

  • salon fryzjerski Warszawa
  • fryzjer Warszawa
  • stylista fryzur Warszawa
  • usługi fryzjerskie Warszawa

 

Najlepiej, aby fraza pokrywała się z faktyczną nazwą firmy. To znaczy, że jeśli nazwa Twojej działalności to „Usługi fryzjerskie” to właśnie takiego nazewnictwa powinieneś się trzymać. Podczas sprawdzania, frazę łącz z miejscowością.
W późniejszym etapie użytkownicy nie będą musieli tego robić, wystarczy, że wpiszą wyszukiwaną usługę lub produkt. Google samoczynnie określi ich pozycję i automatycznie wskaże poszukiwane miejsce, najbliższe ich lokalizacji.

Dane kontaktowe

Jeśli masz do dyspozycji różne adresy firmowe wybierz jeden. Korzystaj z tego, który już gdzieś umieściłeś w internecie lub użyłeś do prowadzenia działalności. Natomiast jeśli nie posiadasz biura, a Twój jedyny adres to adres domowy – możesz go ukryć tak, aby był widoczny dla Google, jednak niedostępny dla klientów. To samo dotyczy numeru telefonu kontaktowego. Sprawdź jakie numery telefonu już istnieją w sieci i zdecyduj się tylko na jeden. Pamiętaj – wszystkie podstawowe dane firmy muszą się pokrywać.

Sprawdź artykuł NAP firmowe dane w pozycjonowaniu lokalnym w Google. Dowiesz się jakie dane zamieszczać i w jakich miejscach warto je udostępniać.

Lokalizacja

Określ obszar działalności gospodarczej. Możesz wskazać konkretne miasto i wyznaczyć zasięg działania, na przykład do 20 km. Ewentualnie podaj nazwę kilku miast lub kody pocztowe. Dobrze jednak, jeśli wymienione miasta będą leżały blisko siebie. Zbyt duża ilość miejsc rozproszonych po całej Polsce, będzie powodować błędne określanie lokalizacji dla internautów.

mapa fryzjer google moja firma dla pozycjonowanie lokalnego

Strona internetowa

Kolejny element to sprawdzenie strony internetowej. Jej zawartość powinna być zgodna z nazwami i wyrażeniami, które umieścisz na mapach Google. To istotne, aby zawsze podawać takie same dane firmy. Jeśli raz zdecydowałeś się na użycie danej frazy lub nazwa Twojej firmy brzmi – usługi fryzjerskie, rób to konsekwentnie. To samo tyczy się profili społecznościowych i nazw używanych w portalach i innych dostępnych dla firm miejscach. Używanie zamiennych fraz i nazw to duży błąd i utrata wiarygodności. U potencjalnych klientów może, np. nasuwać wątpliwość czy to ta sama firma.

Twoja strona internetowa powinna zawierać:

  • lokalizację w tytule i meta opisie strony internetowej
  • lokalizację w nagłówkach i zamieszczonym tekście
  • lokalizację w adresie url strony internetowej
  • treść powinna zawierać nazwę, na którą chcesz pojawić się w mapach

 

Twórz użyteczne, atrakcyjne treści wysokiej jakości na swojej stronie internetowej. Umieszczaj zdjęcia produktów, filmiki z realizacji usług, twórz instrukcje, a wszystko opisuj zgodnie z danymi firmy i lokalizacją. Warto również zamieścić na stronie aktywne Google Maps z wizytówką, a nie tylko zdjęcie mapy. Przejrzyj całą zawartość strony i zapewnij jej jasną strukturę zamieszczanych treści i informacji. A co najważniejsze sprawdź czy w żadnym miejscu nie pojawia się błędna nazwa firmy, literówki lub niekonsekwentny format danych kontaktowych.

Pozycjonowanie Lokalne z Google Moja Firma

Wizytówka – Google Moja Firma

Po tym jak ustaliłeś frazy, zoptymalizowałeś stronę internetową oraz dostosowałeś treści na portalach społecznościowych pora zabrać się za dalsze działania.
Czas uzupełnić dane na stronach Google.

Google Moja Firma to możliwość utworzenia firmowej strony wraz z lokalizacją na Google+. Opcja ta jest dostępna po założeniu konta pocztowego na Gmail. W pierwszej kolejności należy określić typ firmy. Podać nazwę, adres url oraz typ strony. Kolejne elementy to uzupełnienie danych profilowych, opisu firmy łącznie ze zdjęciem i logiem firmy. Nie jest to obowiązkiem, jednak zwiększa atrakcyjność strony. Szczególnie istotne jest tu podanie dokładnych danych kontaktowych, zgodnych z pozostałymi wpisami internetowymi. W kolejnym etapie Twoje dane zostaną zweryfikowane, a lokalizacja umieszczona na mapach Google. W konsekwencji dane Twojej firmy zamieszczone na Google+ wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce.

Dodatkowo możesz zamieścić wszystkie pozostałe informacje opisujące Twoją firmę. Dokładnie opisać działalność, którą prowadzisz, wskazać zakres usług lub oferowanych produktów, a nawet zamieścić informację o godzinach otwarcia firmy. Dodaj zdjęcia firmy, pracowników, a nawet produktów.
Niezwykle przydatne mogą się okazać opinie i ocena Twojej firmy zamieszczona przez klientów. Google zbiera wszystkie te informacje i umieszcza oceny oraz gwiazdki przy odpowiedniej firmie.

Na koniec

Kiedy już usystematyzowałeś dane swojej firmy w sieci zadbaj o ich rozprzestrzenianie. Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie informować o Twojej firmie w miejscu świadczenia działalności gospodarczej. Do dyspozycji masz portale regionalne, społeczności, fora internetowe czy grupy lokalne. Zadbaj o to, aby informacje o Twojej firmie znalazły się we wszystkich miejscach, które dotyczą regionu świadczenia usług czy sprzedaży.

A Ty masz już wizytówkę Google? Uaktualniasz informację o firmie i aktywnie korzystasz z zalet udostępniania danych o firmie?

Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma
5 (100%) Wszystkich głosów 5
2017-07-11T08:43:02+00:00

Jeden Komentarz

  1. DentiMedical 29/06/2016 at 21:53 - Odpowiedz

    Przydałyby się informacje na temat narzędzi do doboru słów kluczowych oraz bardziej szczegółowy opis tworzenia wizytówki w Google Moja Firma. Dla początkującego artykuł ten może być zbyt ogólnikowy. Dla osoby zapoznanej z tematem może stanowić rodzaj streszczenia działań. Ogólnie ok, ale czuje się pewien niedosyt informacyjny 🙂

Zostaw komentarz