Co trzeba zrobić, aby reklama Google AdWords efektywnie wykorzystywała budżet?

W AdWords chodzi o to, aby reklama dotarła do najbardziej zainteresowanych osób. I to właśnie Ci poszukujący danej oferty powinni kliknąć w daną reklamę.  Jednak czy konkurencja specjalnie nie kliknie naszej reklamy? Są na to sposoby, ale przede wszystkim trzeba być czujnym.

Co w praktyce oznacza wyklikanie reklam przez konkurencję?

To nieuczciwy zabieg, polegający na świadomym klikaniu reklamy danej firmy, po to aby wykorzystać jej budżet. W efekcie sprowadza się to do niewyświetlania i braku efektywności reklamy Google AdWords. Reklama o wykorzystanym budżecie nie ma szansy na ukazanie się potencjalnym klientom. Natomiast brak skuteczności może w ostateczności doprowadzić do całkowitego wyłączenia reklamy. Tym samym oznacza to, że w miejsce wyklikanej reklamy wskakuje inna firma, a konkurencja maleje. Na tego typu zabiegi narażone są głównie małe firmy o niskim budżecie.

[/fusion_builder_column]

Google – nieprawidłowe kliknięcie

Nieprawidłowe kliknięcie – właśnie takim mianem Google określa:

  • przypadkowe wielokrotne kliknięcia w tą samą reklamę oraz podobne niewartościowe działania
  • kliknięcia wynikające z działania automatycznego oprogramowania
  • celowe kliknięcia zmniejszające skuteczność reklam i prowadzące do podniesienia kosztów reklamy
  • kliknięcia własnych reklam

Google zapewnia jednak, że kontroluje nieprawidłowe kliknięcia. Usuwa je z danych i nie obciąża kosztami. W sposób zaawansowany dba, aby nie wchodziły one do raportów. Zespół ds.  jakości reklamy Google analizuje ruchy przypadkowe, jak i te celowe.

Jak powstrzymać nieprawidłowe kliknięcia?

Mimo kontroli Google należy osobiście monitorować ruch w reklamach. Ważne jest, aby przeglądać dane o użytkownikach witryny. Brać pod uwagę dane z Google Analytics. Wybierać wiarygodne podmioty, z którymi nawiązuje się współpracę. A przede wszystkim dokładnie analizować raporty. Google służy wsparciem w postaci Pomocy oraz Forum AdSense.

Jak powiadomić Google o nieprawidłowych kliknięciach?

W przypadku zauważenie niepokojących ruchów w kampanii istnieje możliwość powiadomienia o tym Google. W tym celu należy wypełnić formularz, do którego mają dostęp zalogowani użytkownicy. W formularzu należy podać szczegółowe informacje opisujące problem.

formularz google wyklikanie reklam

 

[/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Reklama Google AdWords – ryzyko wyklikania reklam
5 (100%) Wszystkich głosów 8