Relinkowanie – 6 sposobów na odnalezienie linków konkurencji

//Relinkowanie – 6 sposobów na odnalezienie linków konkurencji

Relinkowanie – pod lupą – linki wysokiej jakości, pochodzące z wartościowych stron, z których korzysta konkurencja.

Na czym polega relinkowanie?

Relinkowanie związane jest z analizą skutecznych linków do stron internetowych, które zajmują najlepsze pozycje w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe.

Co to oznacza w praktyce?

Po wpisaniu danej frazy, zwraca się uwagę na strony zajmujące najwyższą pozycję. W związku z tym, że są wysoko wypozycjonowane, można sądzić, że linki kierujące do danej strony znajdują się w wartościowych miejscach. Zatem trzeba odnaleźć i przeanalizować te wartościowe miejsca, a tym samym zdobyć doskonałe towarzystwo dla strony internetowej, która ma zostać wypozycjonowana. Doskonałe towarzystwo, tzn. miejsce tematycznie związane z pozycjonowaną stroną, które cieszy się popularnością, ale i zaufaniem. Miejsce, do którego linkuje konkurencja oraz firmy związane z daną branżą.

Jak znaleźć linki?

Linki prowadzące do konkurencji można znaleźć na kilka sposobów. Można skorzystać zarówno z płatnych, jak i bezpłatnych możliwości tematycznego przeczesania stron. Wszystko zależy od możliwości finansowych i znajomości narzędzi.

6 sposobów na odnalezienie linków konkurencji

  • Na podstawie danych teleadresowych. Przydatna tu może być zarówno nazwa firmy, adres firmy, jak i numer telefonu, numer NIP, REGON. Należy wpisać poszczególne informacje w wyszukiwarkę i prześledzić, gdzie zostały umieszczone.

  • Na podstawie adresu strony internetowej. W wyszukiwarkę trzeba wpisać adres strony internetowej w cudzysłowie, np.: “marketsmart.pl”

  • Na podstawie słów kluczowych. Na podstawie wyszukiwania po słowie kluczowym, można poznać konkurencyjne firmy, ale i prześledzić strony i portale internetowe, do których każdy ma dostęp. Dzięki temu widać, którą pozycję zajmuje dany portal na daną frazę i wykorzystać to do zamieszczenia właśnie w tym miejscu linka do własnej strony internetowej.

  • Na podstawie kombinacji słów. Przykładowo używając frazy oraz słów, które mogą wskazywać na możliwość zamieszczenia informacji o firmie, np.: “farby przemysłowe” dodaj firmę.

    Linki konkurencji

  •  Majestic jest to płatne narzędzie, dlatego nie każdy kto próbuje pozycjonować swoja firme na własna rękę zdecyduje się na związane z tym koszty. Dostępne są 3 możliwości rozliczenia: miesięczne, kwartalne i roczne. Płatności dostępne są w dolarach, euro i funtach. W każdym typie rozliczenia dostępne są 3 pakiety: LITE, PRO i API. Ceny rozpoczynają się od 39 euro do 379 euro. Im dłuższa subskrypcja, tym bardziej opłacalna cena. W przypadku miesięcznej subskrypcji dla podstawowego pakietu jest to kwota $79. Majestic ma wiele funkcji, jednak w tym wypadku zwracamy uwagę na możliwość wpisania linka konkurencji i sprawdzenia jakie strony do danej firmy kierują.

  • Ahrefs również płatne narzędzie do analizy linków. Równie popularne co Majestic. Decydując się na miesięczną subskrypcję podstawowego pakietu należy liczyć się z kwotą $99. Ahrefs tworzy potężną bazę danych o linkach prowadzących do danej witryny. Statystyki można przejrzeć pod względem różnych parametrów, uwzględniając linki, domeny, rodzaje odnośników oraz wyróżnić nowe linki. Dostępne jest również porównanie dla 5 różnych domen.

Przygotowanie listy miejsc z linkami do stron konkurencji to pierwszy etap relinkowania. Następnie trzeba ocenić czy te miejsca wpłyną korzystnie na promocję internetową strony. Może zdarzyć się tak, że znajdziemy jakiegoś linka, ale strona konkurencyjna uznała ten link za szkodliwy i zrzekła się go w Disavow Tool w Google Search Console. Nie można tego sprawdzić, ale można ocenić link korzystając np. z TF. Jeśli linków jest więcej, to można posortować je według np. Trust Flow (wskaźnika od Majestic) i po kolei oceniać:

  • czy link pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie naszej strony
  • czy jest możliwe zdobycie linka do naszej strony z danego miejsca
  • ile wysiłku/pieniędzy będzie to kosztować

Przeglądając linki konkurencji koniecznie należy zwrócić uwagę, czy aby na pewno dana strona internetowa pomoże, a nie zaszkodzi. Trzeba pamiętać, że liczy się jakość linka i nie każdy link konkurencji w rzeczywistości może być dobry i przynosić korzyści.

Relinkowania nie robi się na początku pozycjonowania, bo są lepsze sposoby na poprawienie pozycji nowo pozycjonowanej strony. Dopiero gdy jest zrobiona optymalizacja strony i zdobyte linki w odpowiednich dla strony miejscach, powinno się przejść do bardziej czasochłonnego i kosztownego odnajdywania okazji do promocji firmy, takiego jak relinkowanie. Najlepiej zrobi to osoba z doświadczeniem i dostępem do Majestic i Ahrefs, ale i bez tego można odnaleźć pomysły na promocję strony internetowej.

Relinkowanie to pracochłonny proces, ale pozwala na odnalezienie perełek, które mogą powodować, że dana strona zajmuje wysokie pozycje.

Relinkowanie – 6 sposobów na odnalezienie linków konkurencji
4.2 (84%) Wszystkich głosów 5
2017-05-17T13:32:37+00:00

Jeden Komentarz

  1. Zgred 18/05/2017 at 20:17 - Odpowiedz

    Jak ktoś będzie traktował SWLami serwis i linki to będa miały zajeboste parametry TF/CF i co wtedy ? Ocenisz je jako dobre ? Poza tym te parametry nie dają żadnego poglądu na sprawę domeny, linka czy czegokolwiek.

    „ale strona konkurencyjna uznała ten link za szkodliwy i zrzekła się go w Disavow Tool w Google Search Console.” – to jest bardzo kruche i cienkie zdanie. Równie dobrze mozesz założyć, że cały itnernet jest w disavow – nie pisz takich rzeczy.

    Co to jest skuteczny link ? Jak on wygląda ? Co rzumiesz przez takie pojecie ?

Zostaw komentarz