O źródłach ruchu na stronie internetowej można dowiedzieć się za pomocą bezpłatnego narzędzia Google Analytics. Narzędzie to zbiera dane i informuje skąd przychodzą internauci. W jaki sposób trafili na stronę oraz jak się na niej zachowują. Korzystanie z tego typu narzędzi pozwala na mierzenie i analizowanie ruchu.

google analytics - źródła ruchu na stronie

[/fusion_builder_column]

Źródła ruchu na stronie:

  • Referral (odesłania)
  • Organic Search (wyniki wyszukiwania bez reklam)
  • Direct (wejścia bezposrednie)
  • Social (wejścia z social media)
  • Paid Search (wejścia z płatnych reklam)

Referral – ruch pochodzi z przejścia na naszą stronę internetową z innej witryny, na której zamieszczony był link.

Przykład: Bloger pisząc post na swoim blogu wspomniał w artykule o produkcie oferowanym przez Twoją firmę i zamieścił do niej link. Osoba,  która czyta ten artykuł przechodzi na Twoją stronę klikając link w artykule.

Organic Search – ruch pochodzi od przejścia na naszą stronę za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Przykład: Internauta poszukuje informacji, opinii o jakimś produkcie. Wpisuje w wyszukiwarce dane frazy, po otrzymaniu wyników wyszukiwania klika Twoją stronę internetową.

Direct – ruch dotyczy wejścia na stronę po wpisaniu adresu strony internetowej.

Przykład: Użytkownik internetu zna dokładny adres Twojej strony internetowej, wpisuje go w przeglądarce i bezpośrednio wchodzi na Twoją stronę internetową. Inna możliwość – wejście na stronę za pośrednictwem wcześniej dodanej zakładki.

Social – ruch wygenerowany za pośrednictwem portali społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, G+.

Przykład: Wejście na stronę następuje po kliknięciu adresu www zamieszczonego w portalu społecznościowym. Link do Twojej strony jest umieszczony na Twoim fanpagu, w grupie lub ktoś inny wspomina o Twojej stronie w social media umieszczając link.

Paid Search – ruch pochodzący z kliknięcia w płatną reklamę AdWords.

Przykład: Korzystasz z płatnej reklamy AdWords. Internauta klika w reklamę promująca Twoją firmę.
Ruch na stronie internetowejWarto raz w miesiącu sprawdzać co się dzieje na stronie. Czy ruch podejrzanie nie wzrósł lub podejrzanie nie zmalał. Google Analytics to ważne źródło informacji. Pozwala na porównywanie danych z różnych okresów i obszarów. Analizie można poddać kolejno mijające miesiące, ale i zestawić je z tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Co jest istotne szczególnie w branżach sezonowych. Ruch na stronie pokazuje dane, które trzeba brać pod uwagę. Pozwala to określić preferencje czytelników i odbiorców. Dzięki temu można między innymi dostosować witrynę oraz sprawdzić jakie rezultaty przynosi pozycjonowanie.

[/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Źródła ruchu na stronie – Google Analytics
4.2 (84%) Wszystkich głosów 5